Page 2 - Acta de Junata Directiva de SMAP - 19-10-2021
P. 2
d’acord que sigui la Sra. Elisa Mora ja que en cas d’haver de declarar al jutjat pot argumentar
científicament la declaració. Finalment s’APROVA per unanimitat que es presenti l’escrit
administratiu contra la resposta del Ministerio, que un particular iniciï la via ordinària i es
desestima la recollida de signatures.
Ajuntament de Barcelona: ens hem reunit amb el Cap del Departament de Salut i una
tècnica del seu dept i s’han tractat els temes:
o Mapa d'actius en Salut: S'està actualitzant l'eina per optimitzar-la i quedem pendent
que des l'Ajuntament ens avisin del quick-off així com les guies pertinents per tal de
poder començar a emprar de nou l'eina.
o Benestar social: Oferim la possibilita de becar la quota de soci (soci exempt) a
aquelles persones celíaques en risc d'exclusió o amb dificultat econòmiques
derivades dels serveis de benestar social de l'Aj BCN. Ens ofereixen la possibilitat
d'informar d'aquesta acció a traves del canal específic que tenen intern a serveis
socials.
o Ens ofereixen la possibilitat de fer difusió de cursos/xerrades a través del
departament, la difusió li faríem arribar a la Regina qui la facilitaria a les entitats amb
qui col·laboren.
o Accions als Centres d'Atenció Primaria adreçats tant a pacients com a professionals
sanitaris.
o Festes i esdeveniments on hi hagi "menjar" (Festes culturals, populars,
esdeveniments esportius, etc.. organitzats per l'Ajuntament): tenir en compte que hi
hagi avituallament sense gluten i en cas que hi hagin foodtrucks o "barres" que
ofereixin servei sense gluten que estiguin acreditades com aptes per l'Associació.
(mirar si és posa a les bases de licitacions o com)
o Presons: ens informen que no és competència municipal però que podrien fer el
contacte per esbrinar amb qui hem de parlar per millorar el servei de menjadors.
3.- Governança i sostenibilitat econòmica
S’INFORMA que:
Evolució de socis fins a 30/09/21: pèrdua neta de 125 socis dels quals nomes 36 impacten en
compte de resultats, el que implica ingressar menys 2340€ des que va l’any respecte el
mateix període 2020
Tancament comptable a 30/09. Evolució de resultats acumulats a 30/09 vs el mateix període
de l’any anterior -4.600€ degut bàsicament a l’evolució dels ingressos (menys quotes de
socis) i la pujada de l’IPC als treballadors.
S’està treballant per implementar un protocol de prevenció per evitar l’assetjament laboral
tral com queda recollit en la Llei per la Igualtat en el seu art.45 i que obliga a les empreses a
respectar la igualtat de tracte i oportunitats en l’àmbit laboral.
Fruit de l’auditoria RGPD s’ha designat un DPO
A partir del 25/10 es reincorporarà la Irene al dept de comunicació després de la seva
excedència d’1.5 anys. En Juanjo que és la persona que estava substituint-la es mantindrà en
plantilla ja que es preveu que cap al març de 2022 l’actual responsable del dept cursi baixa
de l’entitat. Coincidint amb la incorporació de la Irene caldrà informar als empleats del seu
dret a designar un representant dels treballadors en ser més de 10empleats.
científicament la declaració. Finalment s’APROVA per unanimitat que es presenti l’escrit
administratiu contra la resposta del Ministerio, que un particular iniciï la via ordinària i es
desestima la recollida de signatures.
Ajuntament de Barcelona: ens hem reunit amb el Cap del Departament de Salut i una
tècnica del seu dept i s’han tractat els temes:
o Mapa d'actius en Salut: S'està actualitzant l'eina per optimitzar-la i quedem pendent
que des l'Ajuntament ens avisin del quick-off així com les guies pertinents per tal de
poder començar a emprar de nou l'eina.
o Benestar social: Oferim la possibilita de becar la quota de soci (soci exempt) a
aquelles persones celíaques en risc d'exclusió o amb dificultat econòmiques
derivades dels serveis de benestar social de l'Aj BCN. Ens ofereixen la possibilitat
d'informar d'aquesta acció a traves del canal específic que tenen intern a serveis
socials.
o Ens ofereixen la possibilitat de fer difusió de cursos/xerrades a través del
departament, la difusió li faríem arribar a la Regina qui la facilitaria a les entitats amb
qui col·laboren.
o Accions als Centres d'Atenció Primaria adreçats tant a pacients com a professionals
sanitaris.
o Festes i esdeveniments on hi hagi "menjar" (Festes culturals, populars,
esdeveniments esportius, etc.. organitzats per l'Ajuntament): tenir en compte que hi
hagi avituallament sense gluten i en cas que hi hagin foodtrucks o "barres" que
ofereixin servei sense gluten que estiguin acreditades com aptes per l'Associació.
(mirar si és posa a les bases de licitacions o com)
o Presons: ens informen que no és competència municipal però que podrien fer el
contacte per esbrinar amb qui hem de parlar per millorar el servei de menjadors.
3.- Governança i sostenibilitat econòmica
S’INFORMA que:
Evolució de socis fins a 30/09/21: pèrdua neta de 125 socis dels quals nomes 36 impacten en
compte de resultats, el que implica ingressar menys 2340€ des que va l’any respecte el
mateix període 2020
Tancament comptable a 30/09. Evolució de resultats acumulats a 30/09 vs el mateix període
de l’any anterior -4.600€ degut bàsicament a l’evolució dels ingressos (menys quotes de
socis) i la pujada de l’IPC als treballadors.
S’està treballant per implementar un protocol de prevenció per evitar l’assetjament laboral
tral com queda recollit en la Llei per la Igualtat en el seu art.45 i que obliga a les empreses a
respectar la igualtat de tracte i oportunitats en l’àmbit laboral.
Fruit de l’auditoria RGPD s’ha designat un DPO
A partir del 25/10 es reincorporarà la Irene al dept de comunicació després de la seva
excedència d’1.5 anys. En Juanjo que és la persona que estava substituint-la es mantindrà en
plantilla ja que es preveu que cap al març de 2022 l’actual responsable del dept cursi baixa
de l’entitat. Coincidint amb la incorporació de la Irene caldrà informar als empleats del seu
dret a designar un representant dels treballadors en ser més de 10empleats.