Page 2 - Acta de Junta Directiva de SMAP 20-01-2022
P. 2
Tenint en compte el comentat anteriorment i el que ja es va comentar en la junta
anterior de la impossibilitat d'assumir els costos que proposa el col·lectiu Ronda la
gerent planteja:
.- Fer una campanya de comunicació potent
.- Fer una proposta d'ajudes directes a l'administració catalana com fan la Diputació
de Biscaia i/o Extremadura, i preferentment amb el sistema de la Diputació de Biscaia
donat que es via conveni amb EZE.
.- Continuar impulsant PNL al Congrés i PR al Parlament per obtindre beneficis fiscals
nacionals i autonòmics
.- Valorar contactar amb bufets que donin servei PROBONO per veure si algun veu
"cas" i pot defensar-ho de manera altruista.
S'inicia un debat entre els membres de junta present i la majoria consideren que la
via legal no ens portarà a res (José, Maribel, Núria i Míriam) i la resta tot i que els
agradaria poder continuar provant per la via legal encara que sense uns resultats
segurs tenen clar que el cost d'oportunitat pel que fa a recursos econòmics és massa
elevat i l'entitat no ho pot sufragar. Per tant, s'APROVA per unanimitat no continuar
la via de la demanda amb Col·lectiu Ronda i contactar amb Bufets probono.
Pel que fa a la campanya de comunicació, tot i que tothom té clar que s'ha de fer una
campanya d'alt impacte mediàtic s'inicia un debat, ja que hi ha diversitat d'opinions
entre els canals a emprar, si serà suficient amb xarxes socials o és millor TV o ràdio.
També hi ha qui comenta que s'hauria de contractar a una agència que ens fes el
projecte estratègic i/o d'execució. Finalment, es conclou i s'APROVA fer una
campanya multicanal abans de l'estiu sobre el greuge sanitari pel que fa a la
cobertura del tractament que pateix el pacient celíac i es delega en gerència i el dept.
de comunicació la proposta de la campanya i l'aprovació d'aquesta per la comissió de
comunicació de la junta.
Després de valorar en profunditat les convocatòries d'ajudes que hi ha a Biscaia i
Màlaga i veure que deixen fora una gran part dels pacients celíacs, ja que l'import de
la convocatòria només arriba a entre 1000 i 1500 pacients en cada cas, es valora com
positiu que encara que l'ajuda sigui inferior arribi a tots els socis de l'entitat, que es
distribueixi igual que en el cas d'EZE per part de l'Associació i que la dotació
s'incrementi en funció de l'evolució dels socis de l'entitat. S'APROVA que es proposi
així a Gencat Salut via la Secretaria de Participació Sanitària.
3. Precs i preguntes
La gerent comenta que tot i que el pla estratègic s’ha d’aprovar per part dels socis a
l’AG voldria proposar fer abans una jornada de dinàmica de grup participativa online
anterior de la impossibilitat d'assumir els costos que proposa el col·lectiu Ronda la
gerent planteja:
.- Fer una campanya de comunicació potent
.- Fer una proposta d'ajudes directes a l'administració catalana com fan la Diputació
de Biscaia i/o Extremadura, i preferentment amb el sistema de la Diputació de Biscaia
donat que es via conveni amb EZE.
.- Continuar impulsant PNL al Congrés i PR al Parlament per obtindre beneficis fiscals
nacionals i autonòmics
.- Valorar contactar amb bufets que donin servei PROBONO per veure si algun veu
"cas" i pot defensar-ho de manera altruista.
S'inicia un debat entre els membres de junta present i la majoria consideren que la
via legal no ens portarà a res (José, Maribel, Núria i Míriam) i la resta tot i que els
agradaria poder continuar provant per la via legal encara que sense uns resultats
segurs tenen clar que el cost d'oportunitat pel que fa a recursos econòmics és massa
elevat i l'entitat no ho pot sufragar. Per tant, s'APROVA per unanimitat no continuar
la via de la demanda amb Col·lectiu Ronda i contactar amb Bufets probono.
Pel que fa a la campanya de comunicació, tot i que tothom té clar que s'ha de fer una
campanya d'alt impacte mediàtic s'inicia un debat, ja que hi ha diversitat d'opinions
entre els canals a emprar, si serà suficient amb xarxes socials o és millor TV o ràdio.
També hi ha qui comenta que s'hauria de contractar a una agència que ens fes el
projecte estratègic i/o d'execució. Finalment, es conclou i s'APROVA fer una
campanya multicanal abans de l'estiu sobre el greuge sanitari pel que fa a la
cobertura del tractament que pateix el pacient celíac i es delega en gerència i el dept.
de comunicació la proposta de la campanya i l'aprovació d'aquesta per la comissió de
comunicació de la junta.
Després de valorar en profunditat les convocatòries d'ajudes que hi ha a Biscaia i
Màlaga i veure que deixen fora una gran part dels pacients celíacs, ja que l'import de
la convocatòria només arriba a entre 1000 i 1500 pacients en cada cas, es valora com
positiu que encara que l'ajuda sigui inferior arribi a tots els socis de l'entitat, que es
distribueixi igual que en el cas d'EZE per part de l'Associació i que la dotació
s'incrementi en funció de l'evolució dels socis de l'entitat. S'APROVA que es proposi
així a Gencat Salut via la Secretaria de Participació Sanitària.
3. Precs i preguntes
La gerent comenta que tot i que el pla estratègic s’ha d’aprovar per part dels socis a
l’AG voldria proposar fer abans una jornada de dinàmica de grup participativa online