Page 1 - Acta de Junta Directiva de SMAP 30-03-2022
P. 1
Acta de la Reunió de la Junta Directiva de l’Associació SMAP – Celíacs de Catalunya
▪ Dia: 30/03/2022
▪ Hora: 18.00 h
▪ Virtual a través de la plataforma zoom.

Assisteixen: José Molina, Maribel Serrano, Núria Camats, Irene Puig, Míriam Baños, Elisa Mora, Xenia
Dones, Olga Cuesta i Eduard Colomer
Excusen presencia tot delegant el vot en el president: Anna Gibert.
Excusen presencia sense delegació de vot: Gemma Castillejo i Carlos Milán

Temes de l’ordre del dia

1.- Aprovació, si escau de l'acta de la reunió anterior (adjunta)

L’acta queda APROVADA per unanimitat.

2.- Discussió de les propostes dels socis respecte al projecte restauració durant la jornada
participativa celebrada el passat 05/03 i acord, si escau, sobre les propostes a dur a terme

El president pren la paraula per exposar que les reunions de junta són un espai de discussió
on cada membre és lliure d'expressar la seva opinió, encara que no sigui la de la majoria, ja
que així s’enriqueix el debat. Tanmateix, considera que la junta estableix el marc estratègica
d’actuació i l’ideari de l'entitat i els treballadors l'executen, i fins ara ho estan fent així i ha de
seguir sent així. Pel que fa al podcast de restauració, considera que es va fer una bona feina
per fer valdre la tasca de l'entitat amb les acreditacions, i a més se li donava una informació
útil al pacient per empoderar-lo.

La Irene comenta que l’objectiu del podcast de restauració era realçar el projecte restauració
i addicionalment es van donar unes eines bàsiques per si el celíac es troba en una situació
que no té cap opció d'anar a un establiment acreditat, pugui tenir clar quines senyals l’han
de fer “fugir” d’establiments d’elevat risc.

Intervé l'Elisa qui considera que el missatge que transmet el podcast de restauració és
contradictori, ja que es podria interpretar que amb 4 preguntes al restaurant ja podries estar
tranquil que és segur, i realment no és així de fàcil, si no caldria treballar i invertir tanta
feina, esforç i pressupost al projecte d’acreditació d’establiments. I és que per assegurar que
un establiment és segur cal una revisió exhaustiva de protocols, fitxes tècniques, fer
formació al personal, revisar cuines, etc… I de fet, afegeix, creu que després del debat sobre
el decàleg que es va iniciar per mail a la junta on es comentava que s'havia de debatre en
junta, es va emetre el podcast on el que es va donar precisament una cosa semblant a un
decàleg, cosa que considera poc encertada.

D'altra banda, l'Eduard comenta que ell pensa que la missió de l'associació és donar
solucions i òbviament un lloc acreditat és un espai segur, però hi ha gent que per necessitats
laborals o personals han d'anar si o si a altres llocs no acreditats i l'associació ha d'ajudar-los
   1   2   3   4   5