Page 2 - Acta de Junta Directiva de SMAP - 12-12-2022 - Celiacs Catalunya
P. 2
dels enquestats feia 5 anys o més que estava diagnosticat, 54 portaven diagnosticats
entre 1 i 5 anys i 15 portaven diagnosticats menys d'un any.
De les 204 respostes, el 19,6% dels socis enquestats no sap que disposa de la Llista
d'Aliments Sense Gluten.
De les 173 respostes que sí que coneixen la Llista d'Aliments, tan sols un 45,7% sap utilitzar
l'app i la funcionalitat de la Llista. Un 34,1% diu que sap emprar-la, però no l'usa i un 20,2%
no sap utilitzar-la.
D'aquells que consulten la Llista, el 75% dels enquestats creu que és útil i tan sols la meitat
creu que és fàcil de fer servir.
Quant a la freqüència de consultes sobre etiquetatge d'aliments, un 27% dels enquestats fan
consultes setmanals, un 27,5% consultis mensuals, un 18% algunes consultis a l'any i un
27,5% no fa consultes sobre etiquetatge mai.
Els socis enquestats comenten que la primera Font d'informació que fan servir per a resoldre
una consulta sobre etiquetatge és Google, seguit de consultes directes amb el fabricant i en
tercera posició estan les consultes en la Llista d'aliments Sense Gluten i les consultes directes
a l'Associació.
El 85,3% dels enquestats, és a dir un 2,84% dels Socis de l'Associació Celíacs de Catalunya,
considera útil la Llista d'Aliments Sense Gluten.
Pren la paraula el president qui comenta que tot i que no sigui massa emprada pels socis
s'hauria de mantenir com un servei més dins de la cartera d'opcions que donem als socis per
millorar la seva seguretat. N'Eduard Colomer comenta que està d'acord amb el president en
què s'ha de mantenir el servei, però també comenta que considera que a l'APP hi ha molts
productes que no es troben, també remarca la dificultat en trobar aliments en el llistat (no és
fàcil d'utilitzar) i a la funció d'escàner molts productes no els troba. Considera que és poc
pràctica, però tampoc té cap consell clau de com millorar-la. Intervé la Miriam Baños qui diu
que coincideix amb l'Eduard en què hi ha un problema d'usabilitat, és una app en què es va
invertir esforços a millorar respecte a l'anterior, però que ara que ja té un parell d'anys
potser s'ha quedat una mica rudimentària respecte a altres apps que hi ha al mercat
d'escaneig d'aliments per altres propòsits.
Per la seva part la Maribel Serrano diu que actualment la majoria ens basem en el que diu
l'etiquetatge del producte i només consultem i molt puntualment en casos de productes de
categories amb un cert risc. L'Elisa Mora afegeix que ella de fet només compra ja productes
etiquetats amb la llegenda sense gluten. La Xènia Donés dona suport a la valoració del
president i considera que s'ha de mantenir el servei al soci. L'Elisa Mora torna a intervindre
per comentar que si ve considera que és un servei que 'hauria de donar tampoc ho acaba de
tenir clar que si realment els recursos que ens suposa són molt grans potser seria més
interessant estalviar-los i invertir-los en una persona més a plantilla.
La Maribel torna a prendre la paraula i diu que considera atractiu posar el semàfor
d'apte/risc/prohibit a l'APP com ho tenim al web en obert i també comenta que s'hauria de
fer publicitat de l'APP entre els socis i explicar en un vídeo com fer-la servir, segurament un
storyes o quelcom similar sigui la manera. La Míriam dona suport a l'aportació de la Maribel.
Per tant, la majoria coincideix en mantenir el servei, fent promoció del servei entre els socis i
explicant-los com emprar l'APP, a la vegada que incorporar el semàfor i crear un grup crear
un grup per realitzar petites millores. Un cop fetes aquestes accions en un temps es pot
revaluar l’ús que li estiguin donant els socis i prendre, si escau, les mesures adients.
entre 1 i 5 anys i 15 portaven diagnosticats menys d'un any.
De les 204 respostes, el 19,6% dels socis enquestats no sap que disposa de la Llista
d'Aliments Sense Gluten.
De les 173 respostes que sí que coneixen la Llista d'Aliments, tan sols un 45,7% sap utilitzar
l'app i la funcionalitat de la Llista. Un 34,1% diu que sap emprar-la, però no l'usa i un 20,2%
no sap utilitzar-la.
D'aquells que consulten la Llista, el 75% dels enquestats creu que és útil i tan sols la meitat
creu que és fàcil de fer servir.
Quant a la freqüència de consultes sobre etiquetatge d'aliments, un 27% dels enquestats fan
consultes setmanals, un 27,5% consultis mensuals, un 18% algunes consultis a l'any i un
27,5% no fa consultes sobre etiquetatge mai.
Els socis enquestats comenten que la primera Font d'informació que fan servir per a resoldre
una consulta sobre etiquetatge és Google, seguit de consultes directes amb el fabricant i en
tercera posició estan les consultes en la Llista d'aliments Sense Gluten i les consultes directes
a l'Associació.
El 85,3% dels enquestats, és a dir un 2,84% dels Socis de l'Associació Celíacs de Catalunya,
considera útil la Llista d'Aliments Sense Gluten.
Pren la paraula el president qui comenta que tot i que no sigui massa emprada pels socis
s'hauria de mantenir com un servei més dins de la cartera d'opcions que donem als socis per
millorar la seva seguretat. N'Eduard Colomer comenta que està d'acord amb el president en
què s'ha de mantenir el servei, però també comenta que considera que a l'APP hi ha molts
productes que no es troben, també remarca la dificultat en trobar aliments en el llistat (no és
fàcil d'utilitzar) i a la funció d'escàner molts productes no els troba. Considera que és poc
pràctica, però tampoc té cap consell clau de com millorar-la. Intervé la Miriam Baños qui diu
que coincideix amb l'Eduard en què hi ha un problema d'usabilitat, és una app en què es va
invertir esforços a millorar respecte a l'anterior, però que ara que ja té un parell d'anys
potser s'ha quedat una mica rudimentària respecte a altres apps que hi ha al mercat
d'escaneig d'aliments per altres propòsits.
Per la seva part la Maribel Serrano diu que actualment la majoria ens basem en el que diu
l'etiquetatge del producte i només consultem i molt puntualment en casos de productes de
categories amb un cert risc. L'Elisa Mora afegeix que ella de fet només compra ja productes
etiquetats amb la llegenda sense gluten. La Xènia Donés dona suport a la valoració del
president i considera que s'ha de mantenir el servei al soci. L'Elisa Mora torna a intervindre
per comentar que si ve considera que és un servei que 'hauria de donar tampoc ho acaba de
tenir clar que si realment els recursos que ens suposa són molt grans potser seria més
interessant estalviar-los i invertir-los en una persona més a plantilla.
La Maribel torna a prendre la paraula i diu que considera atractiu posar el semàfor
d'apte/risc/prohibit a l'APP com ho tenim al web en obert i també comenta que s'hauria de
fer publicitat de l'APP entre els socis i explicar en un vídeo com fer-la servir, segurament un
storyes o quelcom similar sigui la manera. La Míriam dona suport a l'aportació de la Maribel.
Per tant, la majoria coincideix en mantenir el servei, fent promoció del servei entre els socis i
explicant-los com emprar l'APP, a la vegada que incorporar el semàfor i crear un grup crear
un grup per realitzar petites millores. Un cop fetes aquestes accions en un temps es pot
revaluar l’ús que li estiguin donant els socis i prendre, si escau, les mesures adients.