Page 9 - Assemblea General Ordinària - Celíacs de Catalunya - 30-06-2021
P. 9
ontinuació explica que amb la modificació d'aquest punt el que es pretén és afegir la
possibilitat poder fer assemblees de manera telemàtica, cosa que ara no està
contemplada als nostres estatuts i que si bé ara l'estem podem celebrar així és gràcies
al fet que hi ha una situació excepcional derivada de la pandèmia i la legislació ho
permet. El que pretenem és que hi hagi la possibilitat de manera que així donem l'opció
de fer assemblees en línia i puguin accedir els socis de tot el territori, a part d'abaratir
costos de desplaçament dels assistents.
El text proposat seria aquest:
“Art. 13. La Asamblea General se reunirá con carácter ordinario como mínimo una vez
al año dentro de los seis primeros meses del ejercicio social. La Junta Directiva puede
convocar la Asamblea General con caràcter extraordinario siempre que lo considere
conveniente y deberá hacerlo cuando lo solicite un número de asociados no inferior al
10 por ciento de los mismos, en cuyo caso la Asamblea deberá celebrarse en el plazo
de los treinta días siguientes a la recepción de la sol·licitud. La Asamblea se podrà
realitzar en formato presencial, por via telemàtica o bien por una combinación de
ambas vias. En todo caso el Secretario del órgano deberá reconocer la identidad de los
asistentes y así expresarlo en el acta.”

Es pregunta als assistents si tenen alguna consulta. La sòcia número 4998 consulta com
es preveu aleshores fer la convocatòria i com es vetllaria per la protecció de dades
personals dels socis per complir amb la reglamentació vigent al respecte.
Pren la paraula la gerent, Sra. Esther Roger, per donar resposta, qui informa que la
convocatòria es preveu fer-la, si s'aprova el punt 7 de l'ordre del dia, via e. Mail per
aquells socis dels quals en tinguem i via correu postal per la resta, la fórmula seria la
mateixa que l'actual, és a dir s'ha d'informar amb un mínim de quinze dies abans de l'AG
de la realització d'aquesta, tot indicant l'ordre del dia i data i forma/lloc de realització.
La gerent indica que el que es proposa és tenir oberta la possibilitat de poder fer-les
telemàticament, cosa que no impedeix que es puguin seguir fent presencials a Barcelona
on tenim la Seu social, però que d'aquesta manera facilitaríem als socis de Barcelona
l'assistència evitant desplaçaments i costos associats, i posa com a exemple el cas dels
socis de Menorca que difícilment poden accedir-hi i d'aquesta manera per exemple els
facilitem l'assistència. Pel que fa a la protecció de dades personals tenint en compte que
és el secretari/ària qui reconeix la identitat dels assistents, mitjançant la verificació de
dades, i és qui per tant fa la relació d'aquests, a les actes només es fa constar el número
de soci sense necessitat d'indicar noms i cognoms. Pel que fa a les votacions, si es fan
presencials, com ja hem comentat es validen prèviament els assistents per part de la
secretaria i si són telemàtiques el soci té assignat un codi alfanumèric únic que fa
inviable la suplantació d'identitat. Pel que fa a les sessions en línia com ha comentat la
secretaria a l'inici de la sessió es graven només per la redacció de l'acta, però no es pugen

Página 9 de 14
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14