Page 28 - Revista Celiacs Num 5
P. 28
0 A N Y S 1977-2017 ]
DAVID MARTINEZ (AIROS)
Deu anys aportant un gran David Martinez, Director General
sabor sense gluten
Tot va començar a la reconeguda pastisseria Montseny, un negoci familiar amb més de 45
anys d’experiència. Des de 1980 fabricaven de forma artesanal productes sense gluten per a
aquells clients que ens ho demanaven. Tal va ser el creixement, que l’any 2007, emprenen un
nou projecte en un petit local on munten un obrador de fabricació exclusiva de productes sense
gluten, neix la marca Airos amb la mateixa il.lusió i esperit i tenint com a referència el petit
negoci familiar. Parlem amb el seu Director General, David Martínez.
Com van començar a elaborar productes sense la vida. Evidentment la resposta era que es tractava s’esperava i no hi ha satisfacció més gran que
gluten? d’una dieta específica per a persones intolerants o poder crear llocs de treball.
El 1980, una mare preocupada per l’alimentació de celíaques. En aquest cas, ha estat fonamental la
la seva filla a la qual havien diagnosticat celiaquia, contínua informació i el suport de les associacions Aquest any celebren el desè aniversari, expliqui’ns
ens va preguntar si podíem ajudar-la i fer algun pa de celíacs. com han pensat celebrar-ho.
que la seva filla pogués menjar. La veritat és que el temps ha passat volant, no ens
Com ha evolucionat aquell mercat inicial? hem adonat i ja hem fet 10 anys! Seguir treballant
Com eren aquells primers productes i receptes? Tot ha canviat molt, la societat coneix que és la en el que ens agrada després d’aquest temps és
Eren complicats i molt difícils de treballar, masses celiaquia, un percentatge important del sector un gran premi.
enganxoses amb un resultat de producte dur i un hostaler té molt en compte les intoleràncies dels
peculiar gust de blat de moro, però que agradaven seus clients i cada vegada són més els distribuïdors Però segur que alguna cosa especial tindran pensat...
molt. i botigues especialitzades que han creat espais on Alguna cosa farem, però de moment no puc
l’oferta i la varietat de producte és creixent. revelar-ho.
Com són actualment?
Després de tots aquests anys d’experiència i gràcies On resideix la seva diferenciació? Podria avançar-nos alguna de les novetats en què
a la varietat d‘ingredients i el nostre I+D continuat, La nostra diferenciació sempre ha sigut donar-li el estan treballant?
hem aconseguit més varietats de productes i amb nostre toc personal a aquell producte que ja existia. Una de les novetats que llançarem ben aviat és
menys diferències organolèptiques respecte al Hem apostat per oferir una gran qualitat i sabor, el coulant i també ampliarem la gamma de pans
producte convencional. creant productes que no existissin en el mercat. frescos amb ingredients naturals, la gamma de
postres en formats més petits i alguna novetat més
Una pastisseria sense gluten aparenta ser una Com per exemple? que encara no es pot explicar.
pastisseria sense gust, com han sabut solucionar-ho? Vam ser els primers a llançar una palmera sense
Millorant contínuament les receptes, treballant gluten i un pa fresc amb una caducitat de 30 dies. On podem trobar els seus productes?
amb productes naturals sense abusar d’aromes Un dels nostres majors èxits va ser convèncer Els nostres productes es poden trobar en botigues
artificials, seleccionant les millors matèries botigues i grans distribuïdors de què tenir productes especialitzades, pastisseries, dietètiques, gran
primeres i combinant-les entre elles tenint com a amb caducitats de 150 o 180 dies era una cosa distribució, restaurants, hotels, parcs d’atraccions,
valors principals la textura, el sabor i la qualitat final. que feia que la qualitat del producte minvés. Creien cafeteria de trens, aeroports, etc. També tenim
que el producte sense gluten tindria la rotació presència a Portugal, Andorra i a l’hostaleria a la
Quines eren les característiques del mercat al qual necessària perquè no caduquessin, però els vam República Dominicana i a Mèxic.
es dirigien al principi? convèncer.
El de la desinformació total i hem esdevingut Per últim, podria compartir amb nosaltres un dels
formadors de clients que desconeixien que era el Com ha estat el creixement al llarg del temps? seus reptes personals.
sense gluten. Una de les preguntes més comunes Molt dur, afortunadament vam poder fer front i Seguir treballant, fent el que ens agrada i creant
era si el producte sense gluten aprimava o allargava el creixement va ser ràpid, fins i tot més del que grans productes.
[ 28 ] ASSOCIACIÓ CELÍACS DE CATALUNYA JULIOL 2017
DAVID MARTINEZ (AIROS)
Deu anys aportant un gran David Martinez, Director General
sabor sense gluten
Tot va començar a la reconeguda pastisseria Montseny, un negoci familiar amb més de 45
anys d’experiència. Des de 1980 fabricaven de forma artesanal productes sense gluten per a
aquells clients que ens ho demanaven. Tal va ser el creixement, que l’any 2007, emprenen un
nou projecte en un petit local on munten un obrador de fabricació exclusiva de productes sense
gluten, neix la marca Airos amb la mateixa il.lusió i esperit i tenint com a referència el petit
negoci familiar. Parlem amb el seu Director General, David Martínez.
Com van començar a elaborar productes sense la vida. Evidentment la resposta era que es tractava s’esperava i no hi ha satisfacció més gran que
gluten? d’una dieta específica per a persones intolerants o poder crear llocs de treball.
El 1980, una mare preocupada per l’alimentació de celíaques. En aquest cas, ha estat fonamental la
la seva filla a la qual havien diagnosticat celiaquia, contínua informació i el suport de les associacions Aquest any celebren el desè aniversari, expliqui’ns
ens va preguntar si podíem ajudar-la i fer algun pa de celíacs. com han pensat celebrar-ho.
que la seva filla pogués menjar. La veritat és que el temps ha passat volant, no ens
Com ha evolucionat aquell mercat inicial? hem adonat i ja hem fet 10 anys! Seguir treballant
Com eren aquells primers productes i receptes? Tot ha canviat molt, la societat coneix que és la en el que ens agrada després d’aquest temps és
Eren complicats i molt difícils de treballar, masses celiaquia, un percentatge important del sector un gran premi.
enganxoses amb un resultat de producte dur i un hostaler té molt en compte les intoleràncies dels
peculiar gust de blat de moro, però que agradaven seus clients i cada vegada són més els distribuïdors Però segur que alguna cosa especial tindran pensat...
molt. i botigues especialitzades que han creat espais on Alguna cosa farem, però de moment no puc
l’oferta i la varietat de producte és creixent. revelar-ho.
Com són actualment?
Després de tots aquests anys d’experiència i gràcies On resideix la seva diferenciació? Podria avançar-nos alguna de les novetats en què
a la varietat d‘ingredients i el nostre I+D continuat, La nostra diferenciació sempre ha sigut donar-li el estan treballant?
hem aconseguit més varietats de productes i amb nostre toc personal a aquell producte que ja existia. Una de les novetats que llançarem ben aviat és
menys diferències organolèptiques respecte al Hem apostat per oferir una gran qualitat i sabor, el coulant i també ampliarem la gamma de pans
producte convencional. creant productes que no existissin en el mercat. frescos amb ingredients naturals, la gamma de
postres en formats més petits i alguna novetat més
Una pastisseria sense gluten aparenta ser una Com per exemple? que encara no es pot explicar.
pastisseria sense gust, com han sabut solucionar-ho? Vam ser els primers a llançar una palmera sense
Millorant contínuament les receptes, treballant gluten i un pa fresc amb una caducitat de 30 dies. On podem trobar els seus productes?
amb productes naturals sense abusar d’aromes Un dels nostres majors èxits va ser convèncer Els nostres productes es poden trobar en botigues
artificials, seleccionant les millors matèries botigues i grans distribuïdors de què tenir productes especialitzades, pastisseries, dietètiques, gran
primeres i combinant-les entre elles tenint com a amb caducitats de 150 o 180 dies era una cosa distribució, restaurants, hotels, parcs d’atraccions,
valors principals la textura, el sabor i la qualitat final. que feia que la qualitat del producte minvés. Creien cafeteria de trens, aeroports, etc. També tenim
que el producte sense gluten tindria la rotació presència a Portugal, Andorra i a l’hostaleria a la
Quines eren les característiques del mercat al qual necessària perquè no caduquessin, però els vam República Dominicana i a Mèxic.
es dirigien al principi? convèncer.
El de la desinformació total i hem esdevingut Per últim, podria compartir amb nosaltres un dels
formadors de clients que desconeixien que era el Com ha estat el creixement al llarg del temps? seus reptes personals.
sense gluten. Una de les preguntes més comunes Molt dur, afortunadament vam poder fer front i Seguir treballant, fent el que ens agrada i creant
era si el producte sense gluten aprimava o allargava el creixement va ser ràpid, fins i tot més del que grans productes.
[ 28 ] ASSOCIACIÓ CELÍACS DE CATALUNYA JULIOL 2017